A Samsung érintőképernyős mobiltelefonokkal szeretné megszilárdítani jelenlétét a finn piacon, jelentette be a dél-koreai vállalat finnországi képviselője.
Mika Engblöm a sajtónak elmondta, hogy legalább 15 százalékos részesedést szeretnének megszerezni az északi országban. Jelenleg a hazai pálya előnyét élvező, globális piacvezető Nokia adja el a készülékek 86 százalékát nyelvrokonainknál, míg a Samsung-é mindössze 6 százalék. Volt ez azonban másképp is, 2005-ben ugyanis az azóta a világ második számú mobiltelefon-gyártójává avanzsált koreai cég Finnországban is szinte tarolt széthajtható mobiljaival, amelyek sokáig hiányoztak a Nokia termékpalettájáról.
Az alig ötmilliós Finnország látszólag nem túl fontos tényező, azonban a Nokia székhelyeként és az újdonságokra egyik leginkább fogékony piacként jelentősége mégis jóval túlmutat méretein. A gyártók szívesen tesztelik egyes újításaikat az észak-európai országban, mielőtt szélesebb körben megjelennének velük; ebből a szempontból Finnország éppolyan szerepet játszik, mint a Távol-Keleten Dél-Korea. Az érintőképernyős telefonok viszont korántsem biztos, hogy ugyanolyan sikert hoznak majd a Samsung-nak, mint annak idején a széthajtható modellek mert a riválisok, így például éppen a Nokia is, szintén szeretnének ilyen készülékekkel megjelenni a finn piacon a közeljövőben.