A Nielsen Company legfrissebb adatai szerint az idei első negyedévben mintegy 9 millió amerikai fizetett mobiltelefonjával valamiért.
Ez a teljes felhasználói közösség 3,6 százalékának felel meg, a technológia fejlődésével azonban nyilvánvalóan ugrásszerű növekedésre lehet számítani ezen a téren. Jelenleg ugyanis az ilyen fajta fizetés sms vagy más üzenet segítségével történő közvetett pénzátutalási megbízást jelent, míg a közvetlen hitelkártya-funkciós használat, talán Japánt kivéve, gyerekcipőben jár. Ennek oka főként az, hogy a szükséges háttér-infrastruktúra (speciális RFID leolvasók telepítése gyakorlatilag mindenhová) meglehetősen drága, így nem sok cégnek van kedve beruházni, különösen, ha számol a kockázattal.
Mindezek ellenére az amerikaiak máris szívesen fizetnek mobiljukkal; a leggyakrabban a 25-34 év közötti férfiak, de a nők is felzárkózóban vannak. A kérdőívekre adott válaszok szerint az ügyfelek elsődleges elvárása a szolgáltatással szemben az, hogy biztonságos legyen, emellett pedig ne legyen drágább a hagyományos átutalásoknál, illetve jól kiegészítse a már megszokott vásárlási formákat.