Kelet-Európa a leggyorsabban bővülő televíziós piac a világon - állapította meg elemzésében a DisplaySearch. A terület vezető piackutató cége szerint a világ tv-piaca 24 százalékkal fog növekedni 2007-2012 között, 42,9 millió darabról 53,1 millióra. Ezen belül a kelet-európai piacon 31 százalékkal 15,4 millióra bővül az eladás 2012-ben.
A piackutatók szerint különösen a lapos képernyőjű televíziók iránt növekszik a kereslet a régióban, olyan ütemben, mint Japánban és Nyugat-Európában nőtt 2005-ben és 2006-ban.
Az elemzés kitér arra is, hogy Nyugat-Európában a hagyományos katódsugaras képernyős készülékek mindössze 5 százalékos piaci részesedéssel bírnak, s 2010-ben teljesen el fognak tűnni a piacról.
Európa egészében a Samsung vezet a LCD-kijelzős televíziók piacán, 30 százalékos részesedéssel, a második a Philips 15,7 százalékkal.