A legális fizetős zeneletöltő szolgáltatások körében abszolút piacvezető Apple iTunesról eddig mintegy ötmilliárd zeneszámot vásároltak, ami abszolút rekordnak számít az online zenei piacon.
Az Apple internetes zeneáruháza olyannyira sikeres, hogy mostanra az első számú zeneforgalmazóvá lépett elő az Egyesült Államokban, a második számú online letöltő portálnál, az Amazon Musicnál pedig mintegy tízszer nagyobb a forgalma. Pedig az Amazon mára az összes nagy kiadótól forgalmaz DRM-mentes számokat, ez azonban egyelőre kevésnek bizonyult a sikerhez az iTunes-al szemben. A jelenség háttere nyilvánvaló: az Apple hihetetlenül népszerű iPod lejátszói csak az iTunes-ról letöltött másolásvédett zenéket játsszák, de az egyébként drágább (vagy másolt, P2P-n letöltött, stb.) DRM-mentes mp3 fájlokkal sem működik sok funkciójuk, főként az intelligens kezelőfelületen. Így aztán az iPod-tulajdonosok természetszerűen használják az iTunes-t, már ahol van. A portálról ráadásul filmek is letölthetők, örökbe vagy „kölcsön”: ezek száma az Apple szerint naponta eléri az 50 ezret.
Az iTunes sikere ellenére a fizetős letöltések mindeddig nem tudták kompenzálni a fizikai zenehordozók forgalmának drasztikus csökkenését, a piaci szereplők viszont egyelőre nem találtak megoldást a problémára. Egyes zenészek, például a Radiohead zenekar vagy a Nine Inch Nails mögött álló Trent Raznor megpróbálkoztak újfajta, vegyes, ingyenes+fizetős konstrukciókkal, ezek azonban egyelőre elszigeteltek maradtak, ráadásul a lemezkiadók megkerülése miatt nem nyerték el az iparág tetszését.