Steve Ballmer, a Microsoft vezérigazgatója a különféle találgatásokra reagálva úgy nyilatkozott, hogy a Yahoo-felvásárlás meghiúsulását nem kívánják más online társaságok tömeges akvizíciójával kompenzálni.
Miután a Yahoo elutasította a Microsoft 47,5 milliárd dolláros vételi ajánlatát és a részleges felvásárlást is elhárította, a sajtóban hírbe hozták a szoftveróriást többek között a Facebook közösségi portállal (amelyben már kisebbségi tulajdonos), illetve a Time Warner AOL internetes részlegével is. Ballmer most tisztázta a sajtó előtt, hogy nem egyszerűen valamilyen webes alkalmazást szándékoznak amúgy „kilóra” megvenni, hanem a kiszemelt célpont egyértelműen a Yahoo internetes hirdetési platformja (volt), amelyet akár külön, önmagában is hajlandóak lennének (vagy lettek volna) megvásárolni.
A sajtóban megjelent találgatásoknak ugyanakkor korábban éppen maga Ballmer adott tápot május végi moszkvai nyilatkozatával, amelyben kijelentette, hogy a Yahoo tervezett, ám később meghiúsult felvásárlása sosem volt a vállalat stratégiai terve, így most legalább van szabadon elkölthető 50 milliárd dollárjuk. A szoftvercég később fontosnak tartotta, hogy pontosítsa vezérigazgatója szavait: szerintük Ballmer úgy értette, hogy nem ez az egyetlen lehetséges stratégia, hanem vannak más lehetőségeik is.