A tévétől a nethez pártolnak a hirdetők

Milkovits Gábor, 2008. június 22. 20:07

Brit elemzők szerint az idén az internet a kiadások tekintetében az első számú reklámhordozóvá fog előlépni a szigetországban, miközben a televíziós reklámok aránya visszaszorulóban van.

Az Enders elemző cég szerint az idei évre prognosztizált 26,4 százalékos növekedés mögött főként a fizetett keresések húzódnak meg, így nem véletlen, hogy a folyamatból leginkább a piacvezető keresőportált üzemeltető Google profitál. Az interneten megjelenő hirdetések becslésük szerint összesen 3,56 milliárd fontot tesznek majd ki az idén Nagy-Britanniában, megelőzve a tévéreklámokra költött 3,39 milliárd fontot. A televíziós reklámozásra költött összeg ráadásul még csökkenni is fog 2007-hez képest, nagyjából 2,5 százalékkal. Hasonló folyamatok zajlanak világszerte, ám a brit felmérés az egyik első, amely egyidejűleg számszerűen kimutatható csökkenést jelez a televíziós reklámpiacon.

A fenti képet némileg árnyalja, hogy a kedvezőtlen világgazdasági folyamatok a teljes globális hirdetési piacra is kihatnak, méghozzá nem minden területre egyforma mértékben. Így például az internetes apróhirdetések terén, amelyek 2007-ben 54 százalékos növekedést produkáltak, idén kifejezett visszaesés várható a briteknél, köszönhetően az ingatlan- és a munkaerőpiac lassulásának.