A HP bemutatta új, az üzleti technológiát optimalizáló (Business Technology Optimization – BTO) szoftverportfoliójához tartozó, szolgáltatásként is nyújtott szoftvereinek (Software-as-a-Service) körét. Ezek a termékek a vállalatok változáskezelésében, illetve az üzleti szolgáltatások és alkalmazások terén felmerülő problémák megoldásában nyújtanak segítséget, így számottevően csökkentik az üzletmenetet megszakító állásidőt.
A BTO-megoldásokkal az ügyfelek átfogóan automatizálhatják a teljes változási életciklust a folyamat és a változások végrehajtásának az egyesítésével, többek között az alkalmazások frissítése és az infrastrukturális módosítások terén.
Új megoldások az életciklus-változások automatizálására
A HP Release Control változatkezelő szoftver a HP Business Service Automation üzleti szolgáltatás-automatizálási megoldás-portfolióval számos ponton együttműködve jobb döntések meghozatalát teszi lehetővé a változások jóváhagyásában, és valós időben nyomon követhetővé teszi a változásokat. Ezzel az ügyfelek már a változások végrehajtása során azonnal beazonosíthatják az esetleges problémákat. A szoftver a változási folyamat felügyeletét kapcsolja össze a változatok futtatásával, ezáltal gondoskodva arról, hogy a szolgáltatásokban a lehető legkevesebb megszakítás legyen érzékelhető, illetve minél kevesebb kockázatot kelljen vállalni a változások miatt.
A HP Consulting and Integration szolgáltatásaival az ügyfelek automatizálhatják a változások és a konfigurációk, valamint a szolgáltatási eszközök és a szoftverváltozatok kezelését. Ezek a szolgáltatások a HP Service Management Reference Model szolgáltatáskezelési referenciamodellt használják, amely az ITIL V3 tudásbázisra, illetve a cég több mint másfél évtizedes ügyféltapasztalatára épül.
Új megoldások a problémaizoláció és problémamegoldás automatizálására
A Business Availability Center 7.5-ös verziójával a HP olyan integrált üzleti tranzakciókezelési és fejlett probléma-izolációs megoldást kínál, amellyel az IT-részlegek jobban igazodhatnak vállalatuk üzleti prioritásaihoz. A gyorsabb problémamegoldást és a proaktívabb problémakezelést szolgálja, hogy a végfelhasználói élményt közvetlenül összekapcsolják a hálózati elérési út teljesítményével, így az ügyfelek proaktívan felügyelhetik és biztosíthatják a szolgáltatások állandó minőségét.
Az első ITIL V3-alapú konfigurációfelügyeleti rendszermegoldás
Az IT üzleti szolgáltatásainak konszolidált megjelenítéséhez használt hagyományos módszerek elégtelennek bizonyultak. A statikus konfigurációfelügyeleti adatbázisok nem támogatják a korszerű, összetett technológiai környezetek valós idejű szolgáltatási igényeit.
Ezen korlátokat felismerve a HP aktív közreműködésével született meg az ITIL V3 tudásbázis, amely szövetségi, azaz adatmegosztáson alapuló együttműködést javasol a teljes körű konfigurációs felügyeleti rendszerek megvalósítására. A HP új Configuration Management System nevű konfigurációfelügyeleti megoldásával megszüntethetők a szervezeti egységek közötti információs határok, így az információ mindig a megfelelő kontextusban éri el a megfelelő embert.
A HP BTO szolgáltatásként nyújtott szoftverportfoliója
A HP szolgáltatásként nyújtott szoftverportfoliója (Software-as-a-Service) segítségével az ügyfelek gyorsan és költséghatékonyan aknázhatják ki a HP BTO szoftvereiben rejlő lehetőségeket. A HP SaaS rendszer az interneten keresztül felügyelt szolgáltatás, amely a leginkább bevált gyakorlatokat felhasználva, továbbá a HP folyamatos támogatása mellett teszi lehetővé az ügyfelek számára, hogy a maximumot hozzák ki HP szoftvertermékeikből. Júliusban a HP Business Availability Center 7.5, a Release Control 4.0, valamint az UCMDB 7.5 válik elérhetővé a HP SaaS rendszerén keresztül.
Új termékfejlesztések és integrációk
A HP Release Control 4.0 olyan döntéstámogató megoldás, amely automatikusan elvégzi a változások hatáselemzését, észleli a változás eredményeként fellépő esetleges ütközéseket, és koordinálja a csapaton belüli munkát. Az ügyfelek a változás-felülvizsgálati folyamat során így pontosabb és hatékonyabb tervezési, illetve jóváhagyási döntéseket hozhatnak. A Release Control az implementációt végző munkacsoportok számára valós idejű monitorozást tesz lehetővé, ezáltal pedig megelőzhetők a nem tervezett módosítások, ütemezési csúszások, futás idejű ütközések vagy a változások végrehajtása során jelentkező hibák miatt fellépő szolgáltatáskiesések.
A HP Server Automation és a HP Network Automation szoftverekkel is együttműködő HP Release Control egységes, valós idejű képet közöl minden változással kapcsolatos tevékenységről. Ilyen tevékenységek lehetnek az ITIL tudásbázisban a szolgáltatástámogatási osztály által végrehajtott változások vagy azok az ideiglenes változások is, amelyek nem a lefektetett folyamatokat követik.
A HP Client Automation 7.2-es változata már támogatja a HP Remote Client Solutions rendszerét, és új funkciókkal erősíti a sebezhető biztonsági pontok felügyeletét. A HP Service Automation Visualizer, a HP Operations Orchestration és a HP Live Network termékekkel együttműködve az ügyfelek eszközei egy adatközponton keresztül az üzleti szolgáltatások teljes körű változáskezelését valósítják meg.
A HP Storage Essentials 6.0 a szolgáltatás elindításától a tárolásig teljes átláthatóságot biztosít. A program a HP Universal CMDB konfigurációfelügyeleti adatbázissal együttműködve nagyban leegyszerűsíti a tárolóinfrastruktúra változáskezelését. Az új termékintegrációkkal az ügyfelek megtervezhetik az adattárolással kapcsolatos döntéseket, és még a végrehajtás előtt megvizsgálhatják azok üzletmenetre gyakorolt hatásait. Az új Report Optimizer modullal az ügyfelek továbbá gyorsan készíthetnek és oszthatnak meg egyedi riportokat a tárolóinfrastruktúráról, illetve annak felhasználásáról.
A HP Service Automation Reporter 7.0 integrációs lehetőségeket teremt a HP Universal CMDB adatbázishoz. A HP Server Automation és a HP Network Automation szoftverektől érkező konfigurációs és megfelelőségi adatokat a rendszer automatikusan feltölti az Universal CMDB adatbázisba. Mindez a Service Automation Reporteren keresztül történik, így az ügyfelek pontosabb képet kaphatnak üzleti szolgáltatásaik alakulásáról.