Hol találom meg a termékeim iránt érdeklődőket?- teszik fel maguknak a kérdést a hirdetők, s a Google új marketing eszköze meg is adja a választ a kérdésre.
A keresőóriás egy rendkívül okos és hasznos eszközzel rukkolt elő, s megkezdte új szolgáltatása, az Ad Planner tesztelését. Az új tool lényege, hogy segít növelni az online kampányok sikerességét azáltal, hogy pontos információkat közöl a fogyasztókról, azok weben való mozgásáról. Az Ad Planner segítségével a hirdetők megtudhatják, hogy a termékeik iránt érdeklődő célcsoport milyen honlapokat látogat, ám ennél sokkalta részletesebb adatok is kinyerhetők az alkalmazásból. A felhasználóknak csupán be kell gépelniük néhány demográfiai adatot, s a többit már a Google adja. A reklámozók az általuk kiszemelt fogyasztóréteg életkorával, nemével, jövelmével és iskolai végzettségével kapcsolatos információkat is megtudhatnak az Ad Planner révén. Az eszköz megmutatja még, hogy az illető célcsoport milyen más weboldalakat látogat még, s azokra milyen kulcsszavak alapján jut el- s mindezt természetesen ingyenesen. A tesztelésen meghívásos alapon lehet részt venni, bővebb információk a Google honlapján.