Terjeszkedik az első reklámokból fenntartott európai mobilszolgáltató

Milkovits Gábor, 2008. június 25. 21:51

A finn-brit közös tulajdonban lévő, sms-/mms-reklámok bevételeiből fenntartott Blyk mobilszolgáltató bejelentette, hogy a belga, német és a spanyol piacon is megkezdi működését.

A Blyk Finnországban és Nagy-Britanniában 16-24 év közötti fiataloknak kínál olyan mobilszolgáltatást, amelynek keretében egy bizonyos mennyiségű ingyenes percet, illetve sms-t kapnak, cserében viszont el kell fogadniuk, hogy időnként sms- vagy mms-reklámok érkeznek készülékükre. A briteknél például 43 perc beszélgetés és 217 sms jár ingyen havonta, amivel a társaságnak mintegy 100 000 előfizetőt sikerült mostanáig megnyernie. A reklámüzenetek száma naponta hat, olyan cégektől, mint az Adidas, a L’Oreal vagy éppen a Manchester United. Pekka Ala-Pietila, a Blyk társalapító-elnöke a Reuters-nek nyilatkozva elmondta, hogy hasonló szolgáltatást terveznek az új piacokon is és nem kívánnak megállni öt országnál. Ala-Pietila hozzátette, hogy a reklámok 29 százaléka bizonyult valamilyen formában hatásosnak, ami jóval meghaladja a néhány százalékpontos nagy átlagot.

A Blyk olyan piacokon jelenik most meg, ahol a verseny már amúgy is rendkívül éles; Németországban például a Deutsche Telekom-hoz tartozó T-Mobile, a Vodafone, a Telefonica által birtokolt O2 és a több igen olcsó csomagot kínáló E-Plus a telített piacon csak egymástól vehetik el az ügyfeleket és ezt is teszik, évente százezres nagyságrendben. Különböző tanulmányok szerint ugyanakkor a mobilreklámok összértéke az elkövetkező három-négy évben elérheti a több milliárd eurót, ami nyilvánvalóan lökést adhat a Blyk-éhez hasonló szolgáltatások elterjedésének.