Az Adverticum elkészítette az idei évi második nagy felmérését a felhasználók alapvető szoftverhasználatáról. A kutatás az Adverticum AdServer hirdetéskiszolgáló segítségével történt. A több mint három millió hazai felhasználónál a reklámmegjelenések segítségével mért adatokból kiderült, hogy mára a Firefox böngészőt használók száma majdnem eléri a 40%-ot, miközben a felhasználók 99 százaléka a Microsoft valamelyik operációs rendszerét használja.
A felhasználók közel egyharmada, 31,7 százaléka még a kevésbé biztonságos Internet Explorer 6.0-t használja, de már 29% a 7-es verzióra állt át. Weboldal tervezők, kampánykészítők számára fontos adatok, hogy a mérés alapján a számítógépek több mint felének 1024x768 pixeles felbontása van, és az ennél alacsonyabb felbontás aránya mindössze 6,3%. Az Adverticum legutóbb 2 hónappal ezelőtt készített hasonló felmérést, így a trendeket is megfigyelhetjük. Ezek alapján elmondható, hogy Firefox részesedése jelentősen növekedett, és a felhasználók fokozatosan fejlesztik a számítógépparkot: növekednek a felbontások és egyre újabb programokat használunk.