A két keresőóriás az Adobe-val együttműködve azon fog dolgozni, hogy a jövőben Adobe Flash tartalmakra is lehessen keresni. Az SWF állományokban lévő információk nagy részét ugyanis egyelőre nem látják a keresőmotorok.
Az Adobe, a Google és a Yahoo együttműködési megállapodást jelentett be: a két piacvezető keresővállalat az Adobe támogatásával úgy fejleszti tovább internetes keresőmotor-algoritmusát, hogy azok teljes mértékben alkalmassá váljanak a Adobe Flash technológiával készített weboldalak indexelésre. A keresőmotorok eddig kizárólag statikus szöveget és linkeket vettek nyilvántartásba, s az oldal egyéb elemeit (grafikák, Flash animációk) szinte teljesen figyelmen kívül hagyták.
"Egy szemléletes példával élve: korábban a Flash tartalmak esetében ez úgy működött, mintha a kereső elolvasta volna a könyv tartalomjegyzékét" - mondta Justin Everett-Church, a Flash senior termékmenedzsere. "Mostantól a Google és a Yahoo új fejlesztésű algoritmusai az egész könyvet elolvassák Flash oldalaknál is."
A Flash-ben írt oldalak "láthatatlansága" már évek óta problémát okozott a fejlesztők és a weboldal tulajdonosok számára. Sok korábbi fejlesztésnél keresőoptimalizálási szempontból a Flash-t eleve figyelmen kívül hagyták, rövidesen azonban a multimédiában gazdag megjelenítés és az információban gazdag tartalom kéz a kézben járhat.
Az Adobe útmutatásai alapján a Google már elkezdte a keresési eredmények Flash tartalmakra való optimalizálását, a Yahoo pedig kissé lemaradva ugyan, de szintén rövidesen megjeleníti a Flash-ben írt oldalakat a keresésekre adott találatok között.