A cégnyilvánosságról, a bírósági cégeljárásról és a végelszámolásról szóló 2006. évi V. törvény (Ctv.) 2008. július 1-jétől kötelezővé tette valamennyi I. fokú cégeljárás elektronikus ügyintézését.
A legnagyobb magyarországi hitelintézet hozzájárulva az elektronikus ügyintézés széles körű elterjesztéséhez, a bank honlapján, illetve egy központi e-mail címen keresztül biztosítja a cégbejegyzésre kötelezettek számára a cégbíróságra benyújtott, illetve onnan kapott elektronikusan hitelesített okiratok befogadását. Az elektronikus úton keletkezett okiratokat bankszámlanyitáshoz (törzstőke/alapítói vagyon elhelyezéssel vagy anélkül) és bankszámla adatainak változtatáshoz lehet benyújtani.
Az úgynevezett e-akták benyújtására akkor van lehetőség, ha azok hiteles minősített elektronikus aláírással és időbélyegzővel vannak ellátva, és azok a cégbírósági ügyintézés kapcsán keletkeztek.
Az OTP Banknál a honlapra feltöltéssel közvetlenül a www.otpbank.hu/ecegeljaras címen, vagy a www.otpbank.hu Kisvállalkozások és Vállalatok oldalairól, illetve egy központi e-mail címre történő továbbítással van mód az e-akták kezelésére. A központi kezelés mellett az e-dokumentumok bankfiókban történő benyújtására nincs lehetőség.
Az új ügyfeleknek a választásuk szerinti bankszámlavezető fiókot az elektronikus okiratok honlapra feltöltését követően javasolt felkeresni az érdemi ügyintézés érdekében, ahol már a visszaigazolt azonosító számra hivatkozással történik a számlanyitáshoz, számlaváltoztatáshoz szükséges – előzetesen feltöltött - okiratok lekérdezése. Amennyiben a bank ügyfelének adatait érintően kerül sor változásra és annak bejegyeztetésére, akkor a kapcsolódó elektronikus okiratok feltöltése után az érdemi ügyintézés a számlavezető fiókban történhet.
Az e-mailen beküldött okiratok esetében azonban előzetesen is szükséges egyeztetni a választott vagy már meglévő számlavezető fiókkal annak érdekében, hogy a központi címre küldött iratanyag a megfelelő számlavezető bankfiókba kerülhessen.