A Microsoft bejelentette, hogy szerződött vállalati ügyfelei felhasználónként havi 15 dollárért vehetik igénybe e-mail, kollaboratív és üzenetküldő alkalmazásokat tartalmazó Microsoft Online Services (MOS) internetes szolgáltatáscsomagját.
A redmondi vállalat a számítógépekre telepített operációs rendszere és irodai programcsomagja forgalmazása mellett igyekszik a hatalmas nyereséggel kecsegtető online szoftver-alapú szolgáltatások terén is erősíteni, ennek része a Microsoft Online Services is. A 15 dolláros havidíj mellett az éves előfizetés 180 dollárra jön ki, miközben a Google csak évi nagyjából 50 dollárért kínálja saját hasonló, Google Apps nevű termékét. A Microsoft azonban próbálja hangsúlyozni, hogy az ő szolgáltatásuk többet kínál; a vállalati rendszergazdák például ugyanúgy tudják kezelni a MOS-t futtató munkaállomásokat, mintha a céges rendszer belső alkalmazása futna rajtuk.
A Microsoft a havidíj mellett egy új konstrukcióval próbál minél több vállalatot a MOS használatára csábítani; a szerződő vállalat az első évben a felhasználókra lebontott előfizetési díjak 18, minden további évben pedig 6 százalékát megkapja. A szoftveróriás emellett további ügyfeleket próbál szerezni egy új, szintén online szoftvercsomaggal: a Microsoft Deskless Suite havi 3 dollárért az Outlook e-mail és a SharePoint kollaboratív alkalmazás lecsupaszított verzióját kínálja elsősorban fizikai dolgozóknak, vagyis olyanoknak, akik mindeddig nem igazán használtak semmilyen fizetős internet-alapú céges szoftvert.