A Vodafone Magyarország hamarosan elindítja mobilmarketing szolgáltatását, kezdetben négy cég reklámjait juttatja el előfizetőihez - mondta Nagy Bálint, a Vodafone kommunikációs igazgatója kedden sajtóbeszélgetésen Budapesten.
Bányai Tamás, a Vodafone üzletfejlesztési igazgatója elmondta: az előfizetők elsősorban akkor találkoznak majd a reklámokkal, amikor telefonjaik segítségével a világhálón böngésznek, de a mobiltelefon-szolgáltató szöveges üzenetekben, internetes oldalain és nyomtatott kiadványaiban is terjeszti majd a vele szerződésben álló cégek - kezdetben a Coca-Cola, a Citroen, a Nivea és az OTP - reklámjait mintegy 2,3 millió előfizetőjének.
Elmondta: egyes hirdetési kampányokban kedvezményeket kínálnak majd a reklámüzenetek fogadásáért, vagy ingyenes tartalmak letöltését teszik lehetővé.
Nagy Bálint elmondta, hogy a Vodafone az első mobilszolgáltató, amely marketingszolgáltatással jelenik meg a magyar piacon. A piacra lépés hordoz magában kockázatot, hiszen a telefon az emberek egyik legszemélyesebb tárgya, amelyen nem feltétlenül szeretnének reklámokat olvasni, ennek ellenére a Vodafone úgy ítélte meg, hogy a mobilreklámok új fejezetet nyithatnak a marketing területén.
Bányai Tamás elmondta: az Egyesült Államokban már elterjedtek a mobilreklámok, a tavalyi költés mintegy 1,4 milliárd dollár volt.
Hozzátette: a direktmarketing-csatornák - például a célzott szöveges üzenetek - csak a felhasználók beleegyezésével használhatók, ahogy a cellainformációkhoz, vagyis a telefon tulajdonosának pillanatnyi tartózkodási helyéhez kötött hirdetési formák is, ez utóbbit egyelőre nem alkalmazza a cég.