A TG Daily internetes híroldal értesülése szerint a Microsoft a július 22-23-án Seattle-ben megrendezésre kerülő XNA Gamefest játékfejlesztői konferencián tervezi bemutatni DirectX 11 csatolóalkalmazását.
A platform fontos újításokat tartalmaz, amelyek elsősorban azt szolgálják, hogy a grafikus kártyák adottságaira támaszkodva kisebb teljesítményű központi processzorokkal felszerelt konfigurációk is a mostaninál élethűbb lépeket és gyorsabb képfeldolgozást biztosítsanak a Windows PC-ken. A hardverfronton mind az ATI, mind pedig az Nvidia részéről történtek már kezdeményezések ebben az irányban, most azonban a DirectX 11 egységes felületet kínálna mindehhez. A Microsoft a Windows Vista és a leendő Windows 7 operációs rendszerhez fejleszti az alkalmazást, amivel állítólag szeretné elkerülni a DirectX 10-nél elkövetett hibákat. Az előző verziót ugyanis sok szoftvercég túl körülményesnek találta a tartalomfejlesztéshez, elsősorban a sok beépített DRM-megoldás miatt.
Az XNA Gamafest után a Microsoft az Nvidiával és az AMD (ATI)-vel közösen szeretné népszerűsíteni a DirectX 11-et, különböző konferenciákon, mint amilyenek például az augusztusi Siggraph 2008 vagy az Nvision 08 lesznek. A platform széles körű startjára valamikor 2009 vége felé, a Windows 7 premierjét megelőzően kerül majd sor.