A többek között a Music Televisionról is ismert médiakonglomeráció egyeztetések után elállt attól az igényétől, hogy egyéni felhasználói adatok átadására kötelezze a YouTube tulajdonosát, a Google-t.
Több elemző a józan ész győzelmének tekinti, hogy a Viacom eláll nagy port felvert kérésétől. Jogvédő szervezetek, mint az Electronic Frontier Foundation (EFF) azonnal tiltakoztak a lépés ellen, mivel a teljes YouTube adatbázis mintegy 12 GB-nyi naplózott adatából személyre szóló információk is kiderültek volna. Az IP címek mellett a megnézett videók, a látogatások gyakorisága is könnyen kiolvasható az adathalmazból.
Az ügyet tovább bonyolította, hogy a Viacom az 1 milliárd dolláros kártérítési per során előállt a beépített reklámok ötletével is. A felhasználói adatok birtokában akár egészen pontosan célzott marketingkampányok is értékesíthetők lettek volna a várható hatékonyság miatt hatalmas összegekért, és rengeteg bosszúságot okozva a felhasználóknak. A Viacom a mostani visszakozás után olyan formában kapja meg a YouTube látogatottsági és az egyes videók nézettségi adatait, hogy az adathalmazból kiszűrnek minden egyéni felhasználóra mutató információt. A pernek azonban még koránt sincs vége, ha nem születik időközben megegyezés a Google-lel, akkor újra a bíróság előtt folytatják a felek.