A Gartner legfrissebb kutatása az egy évvel ezelőtti adatokhoz viszonyít, és érdekes piaci átrendeződésekre világít rá.
Világszerte összesen 16 százalékkal több számítógépet adtak el, ami önmagában is eredmény a pangó gazdasági környezetben. A legnagyobb gyártó még mindig a Hewlett-Packard 17 százalékos növekedéssel 13 millió géppel, de a Dell szorosan a nyomában jár 11 millió fölötti értékesítésével, és magasabb, 22 százalékos piacbővülésével. A harmadik és negyedik helyezett Acer és Lenovo már csak a két nagy eladásainak felét produkálja, ám a legerősebben az ötödik helyezett Toshiba növelte jelenlétét, kis híján elérve a 30 százalékos növekedést. Az összes többi gyártó világszerte a maradék 46 százaléknyi eladáson osztozik, és összesen is gyengébb növekedést produkált, mint a nagyok egyenként, 12 százalékot.
Az Apple világviszonylatban elsikkad az egyéb kategóriában, ám az USA értékesítéseit nézve 38 százalék fölötti növekedéssel feltornászta magát a negyedik helyre. Az amerikai lista annyiban is különbözik a globális mezőnytől, hogy a Lenovo itt a piac csupán 23 százalékát képviselő többi gyártó közé került be, és ez a gyűjtőcsoport közel 5 százalékos csökkenést szenvedett el. Az USA teljes növekedési mutatója 4,2 százalék, és itt a Dell vezeti a piacot ötmillió fölötti eladott géppel. A nagy vesztes az Acer 21 százalékkal, ám a számok jövőre akár további meglepetéseket okozhatnak. Ennek oka a dollár időközben bekövetkezett soha nem látott gyengesége, valamint az amerikai gazdaság belső válsága, a közel 16 és fél millió eladott gép jó része minden bizonnyal hitelből került megvásárlásra.