Úgy látszik, hogy a Microsoft az egyelőre meghiúsult Yahoo-felvásárlás és az ágazatvezető távozása után sem adja föl online törekvéseit, így szerződést kötött a Facebook közösségi oldal fenntartóival keresőjének és fizetett találatainak integrálásáról.
Az egyik legnépszerűbb közösségi portálnak számító Facebook ebből a szempontból szűzterületnek számít. Igaz ugyan, hogy az oldalon a Microsoft egy 2006-os megállapodás értelmében hagyományos netes reklámokat helyezhet el, a Windows Live Search beépítése azonban valódi áttörésként értelmezhető, hiszen ezáltal újabb 29 millió felhasználóhoz juthatnak el a kereső fizetett találatai csak Amerikában. A nagy rivális Google beépített keresője a legnagyobb közösségi oldalon, a MySpace-en van jelen, míg a Yahoo az inkább Nagy-Britanniában népszerű Bebo integrált keresőprogramja. A Microsoft-Facebook megállapodás pénzügyi részletei egyelőre nem ismertek: a Google annak idején hároméves együttműködés fejében 900 millió dollárt fizetett a MySpace-nek.
A Microsoft szándékai a Facebook-kal kapcsolatban igencsak komolynak tűnnek, amit jól illusztrál, hogy tavaly októberben 240 millió dollárért megvette a vállalkozás 5 százalékát. Elemzők szerint viszont a népes felhasználói tábor csalóka lehet, egyáltalán nem biztos ugyanis, hogy a reklámozók megtalálják velük a számításaikat. A közösségi oldalak látogatói általában a kommunikációval és az információcserével vannak elfoglalva és még ha hasznosnak is találják az integrált keresőt, nem biztos, hogy érdeklik őket a reklámnak minősülő fizetett találatok. Intő jel lehet, hogy a Google vezetői is elégedetlenek a MySpace adta reklámlehetőségekkel. Szabadon meghódítható felület viszont egyre kevesebb maradt a Microsoft keresője számára, amit jól példáz, hogy a legújabban a hardvergyártókat vette célba a vállalat: júniusban a HP-vel kötöttek megállapodást arról, hogy a Windows Live Search legyen a böngészőbe épített alapértelmezett keresőprogram a gyártó amerikai fogyasztói piacra szánt számítógépein.