Vivendi: 10,2 százalékkal nőtt a bevétel

MTI Sajtóadatbank, 2008. július 28. 08:37

A francia Vivendi Universal távközlési és médiavállalat 11,268 milliárd eurós bevételt jelentett az első félévről, 10,2 százalékkal - változatlan valutaárfolyamokkal számolva 12,3 százalékkal - többet a tavalyi első félévi 10,223 milliárdnál. A második negyedben, szintén éves összehasonlításban, már 15,1 százalékkal, illetve változatlan valutaárfolyamokkal számolva 17,4 százalékkal nőtt a bevétel.

Azonos csoportösszetételre számolva a tavalyihoz hasonló profitnövekedést ígérnek a cégnél egész évre. A Vivendi Universal Music Group bevétele 2,044 milliárd euró volt, 4,9 százalékkal több - változatlan valutaárfolyamokkal számolva 2,4 százalékkal kevesebb - az egy évvel korábbinál. A digitális tartalomértékesítés 33 százalékkal nőtt.

A legnagyobb bevételtermelő továbbra is a Vivendihez tartozó SFR, a legnagyobb francia alternatív vezetékes szolgáltató és a második számú mobilszolgáltató. A forgalma 22 százalékkal 5,289 milliárd euróra nőtt néhány szerzemény, közte a Tele2 France tavaly júliusi és a Neuf Cegetel idén áprilisi beemelése miatt a csoportmérlegbe. Ezek nélkül, összehasonlítható alapon 2,6 százalékkal nőtt itt a forgalom.
A Vivendi Universal Games elektronikusjáték-részleg bevétele 11,2 százalékkal 444 millió euróra csökkent a tavalyi első félévi 500 millióhoz képest. A Canal Plus tévécsatorna bevétele 4,6 százalékkal 2,254 milliárd euróra gyarapodott.
Az 51 százalékos tulajdonú Maroc Télécom továbbra is jól teljesített, bár kisebb ütemben, mint tavaly: a bevétele, 1,254 milliárd euró, 7,6 százalékkal több a tavalyi első félévinél.