A vállalat az e-mail szolgáltatások terén egyre élesebb harcban a Zimbra offline-online szoftverével egybeépített levelezőalkalmazásával szeretné megelőzni vetélytársait, elsősorban a nagyon előretört Google-t.
A Yahoo még 2007 szeptemberében vásárolta meg a Zimbra szoftvercéget 350 millió dollárért, ami ezért számított igen magas összegnek, mert a vállalat termékei elsősorban nyíl forráskódú termékek voltak. A vállalat 2005-ben mutatta be hamar népszerűvé vélt összetett szoftvercsomagját, melyet akár be is építhettek egyéb vállalati, egyetemi programokba. A Zimbra legnagyobb vonzereje mindig is az online adatok offline elérhetőségének szimulációja volt. A szoftver összegyűjt az online munka során gyakran lekérdezett adatokat, így kvázi online környezetet teremthet internetkapcsolat nélkül is. Az új Yahoo Zimbra alkalmazás éppen ezt a tulajdonságot használja ki e-mail szerkesztésre, kezelésre kihegyezve. Az ezért felelős Ajax kódmag a Java segítségével látja el feladatát, és igen kis méretű, ingyenesen letölthető 38MB-os Windows, 34MB-os Mac OS X, és 44MB-os Linux változatokban. Az első tesztelők szerint a mostani változat még nem teljesen mentes a hibáktól, de ez nem szokatlan az elsőverziós szoftverek esetében, ugyanakkor nem köti akarata ellenére a Yahoo-hoz a felhasználót, a G-mail-el is tökéletesen szinkronizálható.