A Fujitsu Siemens Computers a mai naptól kezdve megújítja teljes üzleti termékkínálatát - jelentette be a cég magyarországi leányvállalatának mai sajtótájékoztatóján Poros Gábor, a kft. ügyvezető igazgatója. Kiemelte: a leányvállalat hosszú távú tervek alapján tovább javítja hazai piaci pozícióit. Ennek a stratégiának első lépéseként egy hónapja mutatta be a magyar lakossági termékek piacára szánt, az új designkoncepció alapján gyártott PC-ket és notebookokat. Az üzleti portfolió ma bejelentett termékváltása a folyamat következő lépése, amely jelentős technológiai újításokat és innovatív megoldásokat jelent az új designhoz való igazodáson felül. A hosszú távú növekedési stratégia erősítése érdekében a kft. ősszel márkaboltot nyit Budapesten.
Poros Gábor elmondta, hogy a lakossági számítástechnikai eszközök piacát az első negyedévben vezető Fujitsu Siemens Computers 2008 első hat hónapjában 8 százalékkal növelte eladásait ebben a szegmensben. A háztartások vásárlóerejének csökkenése ellenére tovább növekszik az igény a Fujitsu Siemens Computers magasabb funkcionalitású és nagyobb szolgáltatástartalmú termékei iránt. A nagyon jó minőségű és megbízhatóságú termékek lehetővé tették a Fujitsu Siemens Computers számára az alap garanciaidők növelését több terméknél. Ez ma az üzleti termékeknél minimum 3 év.
A számítástechnikai eszközök vállalati piacán az idén is növekszik a kis és közepes vállalati szegmens (KKV), köszönhetően az informatikai rendszerekkel összefüggő költségek csökkenésének. Új jelenség, hogy a KKV-k által használt eszközök már közel olyan nagy mennyiségű kezelendő adatmennyiséget halmoznak fel, ami korábban a nagyvállalatoknál volt jellemző. Ezért a Fujitsu Siemens Computers kiemelten foglalkozik és kínál olyan tároló és többszintű adattárolást elősegítő rendszereket, melyekkel kis- és közepes méretű vállalkozások is költséghatékonyan tudnak nagy mennyiségű adatot tárolni és kezelni.
Miközben a nagyvállalatoknál az informatikai fejlesztések terén továbbra is visszafogott költségvetés és megfontoltabb döntések érzékelhetőek, a Fujitsu Siemens Computers az első félévben számos nagyobb szállításban és fejlesztésben vett részt olyan ügyfelek és intézmények részére, mint például az APEH, a MÁV, az OITH, a büntetésvégrehajtás intézményei vagy a VPOP.
Kimagasló siker, hogy a Fujitsu Siemens Computers elnyerte a BMW szervizpontjainak központi informatikája szállítási és támogatási feladatát. A nemzetközi projekt keretein belül a kft. Magyarországon 15 telephelyre szállított le speciális BMW autók diagnosztikai rendszeréhez illesztett infrastruktúrát. A magyarországi üzembe helyezési és támogatási feladatokat az kft. Szolgáltatási Üzletága látja el. A BMW magyarországi projektmenedzsere maximálisan elégedett a magyar FSC által nyújtott szolgáltatásokkal.
Poros Gábor az eredmények és a jövőbeli tervek kapcsán elmondta, hogy a 2008-as naptári évre a hazai vállalat elsődleges célkitűzése piaci pozíciójának további erősítése elsősorban az üzleti notebookok, a kis- és középvállalatok igényeit kielégítő számítógépek és IT-megoldások, illetve a szerverek területén. Hangsúlyozta, hogy a kft. hosszú távra tervez. Továbbra is olyan kiemelt trendekre és igényekre fókuszál, mint amilyen például a felhasználói mobilitás vagy az adatközponti infrastruktúrák konszolidációja. Poros Gábor a komplex adatközponti rendszerek területén a virtualizációs megoldások fokozatos térnyerésére számít. Ebben nagy előnyt jelentenek a Fujitsu Siemens Computers egyedülálló Dinamikus Adatközponti megoldásai.