Az informatikai szolgáltatásokat nyújtó holland Getronics megduplázza 2010-ig budapesti globális szolgáltató központjának jelenleg 350 fős létszámát - mondta Jos Schoemaker, a cég globális szolgáltatási vezérigazgatója.
A Getronics két szervezetet működtet Magyarországon: a 100 alkalmazottat foglalkoztató, s főleg nagyvállalatokat és a kormányzati intézményeket kiszolgáló leányvállalatot, illetve a 12 nyelven az egész világon szolgáltatást nyújtó globális szolgáltató központot. A vezérigazgató szerint a budapesti globális szolgáltató központ létszáma már az idén bővül, mivel a Getronics a következő 12 hónapban a világszerte működő 38-ból 28 helyi támogatási központot bezár, s ezek funkcióját a Kuala Lumpur-i és a budapesti veszi át. A szolgáltató központok konszolidációjának célja a holland telefontársaság, a KPN leányvállalata nyereségességének növelése és tevékenységének hatékonyabbá tétele.
Jos Schoemaker kifejtette: a magyar érdekeltségek jól teljesítenek, amit mutat az is, hogy szolgáltatási bevételük az első negyedévben 25 százalékkal nőtt, s ezzel az éves tervvel megegyezően hozták a számokat. A vezérigazgató abban bízik, hogy nem ütközik nehézségekbe megvalósítani a létszámbővítést, mivel a magyar piacon még mindig van elegendő, jól képzett munkaerő.
Jos Schoemaker közölte: a Getronics szerint jelentős növekedési potenciál van az informatikai szolgáltatási piacon azért, mert a gazdasági recesszió következtében megnő az erőforrás-kihelyezés, az outsourcing szerepe a költségcsökkentésre, hatékonyság-javításra kényszerülő vállalatok számára. A Getronics így arra számít, hogy világszinten 2010-re újabb 1 millióval, 3 millióra bővül a Getronics IT outsourcing szolgáltatását igénybe vevő felhasználóinak száma.