A Motorola négymillió dollár nyereséget termelt az idei második negyedévben, ami persze nem nevezhető valódi profitnak, mégis valamivel felülmúlta a várakozásokat, a készülékeladások tekintetében pedig sikerült a cégnek megőriznie harmadik helyét a világpiacon.
Az a bizonyos négymillió dollár részvényekre lebontva null-szaldónak felel meg, míg egy ével ezelőtt a vállalat 28 millió dollár, azaz részvényenként 1 cent veszteséget halmozott fel. Az amerikai székhelyű mobilgyártó hosszú hónapok óta tartó mélyrepülése miatt az elemzők rosszabb eredményre számítottak: a járulékos költségek nélkül a mostani profit már eléri a részvényenkénti 3 centet, miközben a külső prognózis 2 centtel kalkulált. Ugyanígy, a vállalat összbevétele 8,1 milliárd dollár lett, ami ugyan 7 százalékkal kevesebb, mint tavaly ilyenkor, mégis valamivel több, mint az előrejelzésekben szereplő átlag 7,7 milliárd. A vártnál némileg kedvezőbb mérleg hatására a Motorola null-szaldó és részvényenként 2 cent profit közötti eredménnyel számol a harmadik negyedévben, ebbe azonban nem számolták bele a költségcsökkentő intézkedésekkel járó kiadásokat. A teljes évre vonatkozóan ennél is optimistább, részvényenként 6-8 centet jósol a cég, amitől papírjainak árfolyama azonnal 13 százalékpontot emelkedett a tőzsdén.
Az előzőleg kalkuláltnál valamivel jobb eredményben szerepet játszott, hogy a cégnek számszerűen több mobiltelefont sikerült értékesítenie; 28,1 milliót, szemben az egy évvel ezelőtti 26,6 millióval. Ez hozzájárult ahhoz, hogy a negyedik LG-nek nem sikerült beelőznie és felkapaszkodnia a dobogós helyre a világpiacon, a csökkenő készülékárak miatt viszont nem sok pénzt hozott a Motorola-nak. A mobiltelefonos ágazat működési vesztesége tovább nőtt, a 2007 második negyedévi 332 millióról 346 millió dollárra, miközben a bevételek 22 százalékkal visszaestek. A céget így tulajdonképpen még mindig leginkább a két másik, jól működő és nyereséges, mobilhálózati-infrastruktúrát, illetve videófelvevős televíziós beltéri egységeket forgalmazó ágazat tartja a felszínen. Nem véletlen, hogy a Motorola jövőre mindenképpen valamilyen formában meg szeretne szabadulni mobiltelefonos üzletágától, akár eladással, akár külső befektető bevonásával.