Az SAP bevezetése előtt a Kisalföld Volán telephelyei szigetmegoldású rendszereket használtak, amelyek csak az adott terület információs igényét elégítették ki, ennek következtében például az anyaggazdálkodás nehezen küzdött meg a nagy alkatrész- és anyagfelhasználási igényekkel. Csak a buszok karbantartásához 180-200 milliós éves anyagkészletet voltak kénytelenek felhalmozni.
Annak érdekében, hogy mindez ne érződjön az utazás komfortján és megbízhatóságán, a közlekedési vállalat egy professzionális rendszer mellett döntött a teljes vállalati tevékenység lefedésére, és a Debis javaslatai alapján az SAP-t találták a legalkalmasabbnak. Az első sikeres lépés után a Kisalföld Volán tervezi, hogy a Debis IT Unisoftware-t bízza meg a karbantartás, a szervizmenedzsment és a cashmenedzsment modul bevezetésével, valamint a humánerőforrás-kezelési rendszer integrálásával. A kisalföldi cég példáját követve a Gemenc Volán is a Debisszel kötött szerződést SAP-bevezetésre, a projekt márciusban indul.