A Gazdasági Versenyhivatal ma a hazai televíziós és mobil tartalomszolgáltatást érintő döntésről tájkoztatta szerkesztőségünket. Az IKO Production Media Kft. (IKO) és a Magyar Telekom Zrt. 2008 áprilisában együttműködési szerződést kötött. Ennek értelmében az IKO megveszi a Magyar Telekomtól az IKO Telekom Zrt. részvényeinek 50 százalékát, így annak kizárólagos tulajdonosává válik. AZ IKO Telekom néhány vagyoneleme, így az IKO-New Media Kft-t és az IKO Content& Rights Kft. viszont 100 százalékban a Magyar Telekom tulajdonába kerül.
A televíziós műsorok készítésével és értékesítésével, valamint azok reklámidejének értékesítésével foglalkozó IKO Rákosi Tamás érdekeltsége. Az IKO Telekom holdingcég, 31 százalékban tulajdonosa az RTL-Klub televíziós csatornát üzemeltető M-RTL Zrt-nek. Az IKO New Media és az IKO Content&Rights Kft. mobil tartalomszolgáltatással (letölthető csengőhangok, háttérképek, játékok készítése valamint interaktív televíziós játékokban való részvétel) és tartalomértékesítéssel foglalkozik. Ezen a piacon hét jelentős szereplő tevékenykedik, amelyek a bevételek 90 százalékát tudhatják magukénak. A legnagyobb szereplő az IKO, piaci részesedése 30 százalékos.
A GVH engedélyezte, hogy az IKO megszerezze az IKO Telekom Zrt-t. Az ügyletnek semmiféle versenyhatása nincs, hiszen a vállalkozás nem végez piaci tevékenységet. Annak, hogy az M-RTL tulajdonosai közül kiválik a Magyar Telekom, lehet ugyan hatása a piaci versenyre, ám káros hatásokat a GVH nem azonosított. A GVH engedélyezte azt is, hogy a Magyar Telekom megvásárolja a mobil tartalomszolgáltatással foglalkozó két vállalkozást. Ezzel ugyan az új cég piaci részesedése 37 százalékra nő, de ennek hatását ellensúlyozza, hogy több nem jelentéktelen vállalkozás is jelen van a piacon és könnyen új szereplők is megjelenhetnek. A fúzióval elvileg a Magyar Telekom érdekeltté válhatna abban, hogy a megszerzett szolgáltatók által készített tartalmat csak saját mobiltelefon szolgáltató cégének biztosítja, ám a GVH szerint ettől nem kell tartani. Egyrészt könnyen piacra léphet egy új szereplő, amely kiszolgálhatja a rivális társaságokat. Másrészt pedig az értéknövelt szolgáltatások a mobilszolgáltatók bevételének kevesebb mint 1 ezrelékét teszik ki, így ennek szolgáltatásnak csekély szerepe lehet a mobilszolgáltatók versenyében.