A gazdasági helyzet romlása megárt a mobilkészülék-piacnak világszerte, a telített és a felzárkózó piacokon egyaránt, állapította meg friss elemzésében a Gartner. A piackutató intézet jelentése szerint a második negyedben lelassult a készülékek cseréje, és akik vásárolnak, azok is inkább középkategóriás telefonokat vesznek a csúcsmodellek helyett, takarékossági okból.
A felzárkózó piacokon tovább nőtt a mobilhálózatba újonnan belépők száma. A gyártók reménysége ezért továbbra is ez a térség a fejlett országok piacának telítettsége miatt.
A második negyedben világszerte 304,7 millió mobiltelefont értékesítettek a cégek, 12 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A Gartner előrejelzése szerint az év egészében 11 százalékkal növekedhet az értékesítés tavalyhoz képest, és elérheti az 1,28 milliárd készüléket, a növekedés üteme azonban elmarad a tavalyi 16 százaléktól.
Az árbevétel növekedése is valamelyest lassul, dollárban számolva 9 százalékra a tavalyi 11 százalékról, nemcsak azért, mert a vásárlók inkább az olcsóbb modelleket veszik, hanem az erőteljes árverseny miatt is.
A piacvezető változatlanul a finn Nokia, 120,4 millió készülék értékesítésével, 39,5 százalékos részesedéssel. A második helyen a Samsung áll, 45,7 millióval, 15,2 százalékkal. A Motorola tartja harmadik helyét, de piaci részesedése jelentősen csökkent tavalyhoz képest, 14,5 százalékról 10 százalékra, s miközben valamennyi versenytársa növelte eladásait, nála 38,5 millióról 30,4 millióra esett vissza az értékesítés.