A vállalat bejelentette, hogy megveszi a többek között az egyik legnépszerűbb árösszehasonlító oldalt, a Ciao-t is magába foglaló Greenfield Online-t 486 millió dollárért.
A döntés jól jelzi a Microsoft jövőbeli stratégiájának kibontakozását. A vállalat már korábban világossá tette, hogy a jövőben nem csupán szoftverek értékesítésére kívánja tenni a hangsúlyt, legalább ilyen fontosnak tartja az úgynevezett web 2.0-ás megoldásokat. Erre jó példa az online kiskereskedelem és szolgáltatások, illetve a kettő ötvözése is. A Greenfield csoport legfontosabb tagjáról, a müncheni székhellyel működő Ciao-ról is elmondható ez, hiszen a weboldal az egyik legismertebb európai árösszehasonlító szolgáltatást nyújtja, és közben közvetlen kereskedelmi tevékenységet is folytat. A Microsoft közleménye szerint a kiskereskedelmi csoport azért ér meg ennyi pénzt a szoftvercégnek, mert igen kiterjedt kereskedelmi kapcsolatokkal és bejáratott, hűséges online klientúrával rendelkeznek. A Ciao estében ez havonta mintegy 26,5 millió egyéni látogatást jelent. A vállalatot még 2005-ben vette meg a Greenfiled csoport, melyet most részvényenként 17 dollár 50 centtért vesz át a Microsoft. A szoftveróriás ezzel egy másik vevő elől halássza el a Greenfield-et, a Quadrangle Group már korábban 15 dollár 50 centet kínált, és meg is kezdődtek a tárgyalások, amikor a Microsoft belépett a képbe, és gyorsan felvásárolta a Greenfield-et.