A francia Vivendi Universal távközlési és médiavállalat hétfőn 1,222 milliárd eurós adózott eredményt jelentett az első félévről, 19,9 százalékkal kevesebbet a tavalyi első félévi 1,526 milliárdnál, de ezen belül a második negyedévben látványosan javult a helyzet: a 667 millió eurós adózott eredmény 12,3 százalékkal meghaladta az egy évvel azelőtti 594 milliót.
A fordulatot főleg az hozta, hogy további terjeszkedésre már nemigen költöttek, viszont korábbi beszerzések és fejlesztések gyümölcsözni kezdtek a második negyedévben, például a távközlésben, ahol az üzemi eredmény lassulva csökkent, és a videojátékoknál, ahol viszont sokszorosára ugrott az üzemi eredmény. A világ legnagyobb forgalmú lemezkiadója, a Vivendi Universal Music Group nyeresége azonban az ellenkező irányba tartott: üzemi eredménye az első félév egészében még 17,7 százalékkal több, de a második negyedben 9,2 százalékkal kevesebb volt, mint egy évvel korábban. Egész évre a tavalyihoz hasonló ütemű profitnövekedést várnak a Vivendinél a csoport egészét tekintve, változatlan csoportösszetételre számolva.
A Vivendi bevétele 11,268 milliárd euró volt az első félévben, 10,2 százalékkal - változatlan valutaárfolyamokkal számolva 12,3 százalékkal - több a tavalyi első félévi 10,223 milliárdnál. A második negyedben, szintén éves összehasonlításban, már 15,1 százalékkal, illetve változatlan valutaárfolyamokkal számolva 17,4 százalékkal nőtt a bevétel.
A Vivendi Universal Music Group bevétele 2,044 milliárd euró volt, 4,9 százalékkal több - változatlan valutaárfolyamokkal számolva 2,4 százalékkal kevesebb - az egy évvel korábbinál. A digitális tartalomértékesítés 33 százalékkal nőtt.
A legnagyobb bevételtermelő továbbra is a Vivendihez tartozó SFR, a legnagyobb francia alternatív vezetékes szolgáltató és a második számú mobilszolgáltató. A forgalma 22 százalékkal 5,289 milliárd euróra nőtt néhány szerzemény, közte a Tele2 France tavaly júliusi és a Neuf Cegetel vezetékes és széles sávú szolgáltató idén áprilisi beemelése miatt a csoportmérlegbe. Ezek nélkül, összehasonlítható alapon 2,6 százalékkal nőtt itt a forgalom.
A Vivendi Universal Games elektronikusjáték-részleg bevétele 11,2 százalékkal 444 millió euróra csökkent a tavalyi első félévi 500 millióhoz képest.
A Canal Plus tévécsatorna bevétele 4,6 százalékkal 2,254 milliárd euróra gyarapodott.
Az 51 százalékos tulajdonú Maroc Télécom továbbra is jól teljesített, bár kisebb ütemben, mint tavaly: a bevétele, 1,254 milliárd euró, 7,6 százalékkal több a tavalyi első félévinél.