"A termékcsalád - a szintén nagyvállalati környezetre fejlesztett konkurens Unicentertől és Tivolitól eltérően - teljes mértékben önálló, egymással integrálható termékekből áll. A kétféle megközelítés valódi különbségét - ahogy a GartnerGroup és az IDC felmérései is mutatják - nem a termékek minősége, hanem az implementációs idő jelenti. Egy keretrendszerre épülő megoldás implementációs ideje az egy évet is meghaladhatja. Ezalatt gyökeresen megváltozhat a vállalat felépítése, infrastruktúrája, célkitűzése, kicserélődhet az IT-személyzet és -menedzsment. A felügyeleti projekt egyszerűen nem bír lépést tartani a változásokkal."
"Az építőkockaelven szerveződő termékekkel szemben azt a kifogást szokták felhozni, hogy az egyes funkciók nem eléggé és nem szervesen integráltak. A HP filozófiája szerint azonban a végfelhasználót a funkcionalitás érdekli, nem az architekturális részletek. A lényeg, hogy zökkenőmentesen tudjanak egymással információt cserélni az együttműködő termékek. Erre pedig az egyre jobban terjedő WBEM és CIM szabványok betartása jelent megoldást, hiszen a különböző gyártótól származó, de CIM-kompatíbilis termékek egész intim mélységekig képesek egymás adatbázisában kutakodni."
"Továbbra sem foglalkozunk a profilunkba nem illő fejlesztésekkel, inkább az adott területen élenjáró cégekkel kötünk együttműködési szerződéseket, vagy felvásároljuk azokat. Sokan hányják például a szemünkre, hogy nincs mainframe-menedzsmentünk, de miért is lenne, amikor régen sem akartunk, és a jövőben sem akarunk mainframe-eket gyártani. Ehelyett rendszerfelügyeletünkbe integráltuk a nagygépes rendszerek legjobb felügyeleti rendszerét, a Sterling Software termékét, hasonlóan több száz OpenView-kompatíbilis third-party alkalmazáshoz. Piacvezető szolgáltatásfelügyeleti termékünket, az IT Service Managert viszont a Prolin cég felvásárlásával szereztük meg, éppúgy, mint az NT-szerverek felügyeletét biztosító ManageX programot. Megint az építőkocka-megközelítés egy előnye: minden funkcióra az adott területen legjobb megoldásokat tudjuk használni."
"Termékstruktúránk immár lefedi a teljes felügyeleti palettát, mind az asztali gépek felügyeletét (desktopmanagement), mind az adatközpontok Unix-, NetWare-, NT- vagy mainframe-gépeinek alkalmazás- és rendszerfelügyeletét, valamint az ezek összeköttetését jelentő hálózatfelügyeletet. A műszaki értelemben vett teljes felügyeletre pedig mintegy rátelepül az IT-szolgáltatásfelügyelet, amellyel a vállalat pénzügyi és felső vezetése számára igazolhatók az IT működésének miértjei és hogyanjai."
"Persze a piac alakulásához idomulva a termékek is változnak, így akár olyan környezetet is képesek vagyunk minden igényt kielégítően felügyelni, ahol egyetlen HP-hardver sincs. A Sunnal kötött világméretű együttműködési megállapodás révén olyan szegmensekben is megjelennek az OpenView alapú felügyeleti megoldások, ahol eddig hagyományosan nem volt jelen a HP. Ráadásul legtöbb modulunk munkacsoportos környezetben ugyanúgy használható, s az igények növekedésével fokozatosan bővíthető az egész vállalatot átfogó rendszerré. Amikre viszont a legbüszkébbek vagyunk, azok a felhasználók visszajelzései s a világszerte installált több mint 120 ezer OpenView."
Tüstént, legfeljebb rögtön
"Az OpenView termékcsalád legfontosabb erénye az azonnali hadrafoghatóság. A legbonyolultabb felügyeleti termék is egy hét alatt beüzemelhető, és a legvadabb testre szabási igényekkel sem tart tovább két-három hétnél. Itthoni tapasztalataink szerint egyébként változnak a felhasználói igények. Egyre ritkább a csak hálózatfelügyeletben gondolkodó felhasználó. Megfigyeléseink szerint a tipikus (nagyvállalati) felhasználók részéről elsősorban a desktopmenedzsment- és a helpdesk-rendszerek kialakítása iránt van igény. Hasonlóan "népszerű" az adatközpontok kritikus szervereinek alkalmazás- és rendszerfelügyelete, s még számunkra is pozitív meglepetésként hatott a szolgáltatás alapú felügyelet iránti érdeklődés nagysága."
"Igazán komoly, komplex felügyeleti projektek esetén a legfontosabb, hogy mindkét fél ugyanazt a nyelvet beszélje, az ügyfél tudja, hogy mit akar elérni, mi pedig megértsük igényeit, s optimális megoldást kínáljunk számára mind műszaki, mind pénzügyi szempontból. Mindennél fontosabb azonban, hogy képesek legyünk megoldásunkat a felső vezetés és a vállalati IT-team felé bemutatni. Úgy hiszem, a HP nem áll rosszul ezen a téren sem, az OpenView alapú felügyeleti megoldások számos hazai és külföldi referenciahelyen demonstrálják termékeink életképességét."
"Végül, de nem utolsósorban, ha sikerről beszélünk, partnereinket sem hagyhatjuk említés nélkül, hiszen ahogy az OpenView egyik erőssége épp a nyitottságban és a third-party alkalmazások nagy számában keresendő, úgy a HP Magyarország partnereiben látja a siker egyik biztosítékát. Kiemelt partnereink - a Dataware-csoport, a KFKI-csoport, a Synergon és a Walton - mellett az értékesítésben, az implementálásban és a rendszerintegrációban egyaránt számos partner segíti munkánkat, megoldásainkat speciális szakértelmével kiegészítve."