A Nokia arra figyelmeztette a befektetőket, hogy a korábbi prognózisokkal ellentétben csökkenhet a vállalat piaci részesedése, elsősorban az alsó kategóriában zajló egyre élesebb árverseny miatt.
A finn székhelyű mobilóriás globális piaci részesedése hosszas egyenletes növekedés után a második negyedévben elérte a 40 százalékot, jelentős részben a fejlődő piacokon biztosított dominanciának köszönhetően. A Nokia méretéből és sokoldalúságából adódóan a piaci átlag 15 százalékos vagy még alacsonyabb árrésnél magasabb, 20 százalékos profitot könyvelhet el átlagosan egy készülék után. Ez a magasabb árrés Rick Simonson, a vállalat pénzügyi igazgatója szerint a részesedéssel együtt csökkenni fog, mivel egyes meg nem nevezett gyártók a nyereségességre fittyet hányva olyan árversenybe kezdtek, ami hosszabb távon lehetetlen helyzetet teremthet. Az olcsóbb konkurencia így a Nokia piaci részesedésének csökkenését okozhatja, még azon az áron is, hogy a riválisok a terjeszkedés érdekében feláldozzák a nyereséget.
A bejelentés hatására a Nokia részvényeinek árfolyama 9,6 százalékpontot esett a helsinki tőzsdén, amivel 2005 óta nem látott mélypontot ért el. A mobilpiac évek óta folyamatos túlkínálattal küzd, a helyzetet pedig idén tetézi a világgazdaság megtorpanása is. Friss elemzések szerint a fejlett országokban egyre hosszabb időközönként cserélik le az emberek mobiltelefonjukat, a Nokia részvényeire azonban az hatott a legnegatívabban, hogy a mostani bejelentés szerint a társaság által eddig a legstabilabban uralt fejlődő piacokon is visszaszorulásra kell számítani.