Az OLPC szerződést kötött a legnagyobb internetes kereskedelmi vállalkozással arról, hogy segítenek lebonyolítani az alapítvány legújabb „adj egyet, szerezz egyet (G1G1)” akcióját.
Az OLPC tavaly találta ki azt a kezdeményezést, hogy úgy segíti a laptopok eljutását a szegény országok gyermekeihez, ha Amerikában megvásárolhatóvá teszi a készüléket. A G1G1 akció lényege az, hogy miközben valaki az Egyesült Államokban vesz magának egy XO-t, egy másikat egy a fejlődő világban élő gyermekhez juttat el. Azaz duplán fizet, viszont egyfelől ezzel esélyt ad egy szegény országban élő iskolásnak, másrészt pedig hozzájuthat egy kereskedelmi forgalomban nem kapható mini-laptophoz. A tavalyi akció nem egészen sikerült úgy, ahogyan azt az OLPC-nél szerették volna, mivel a saját irányítású G1G1 programban szállítási problémák miatt végül sokan visszamondták a rendelést. A remények szerint az Amazon bevonása az érdeklődőkhöz való könnyebb eljutáson kívül ezeknek a gondoknak az elhárításában is fontos szerepet játszhat.
A „One Laptop Per Child (OLPC) (kb. „Minden gyermeknek laptopot”)” kezdeményezést még 2005-ben hívta életre Nicholas Negroponte, az MIT professzora. A gépek eljuttatását a fejlődő országok gyermekeihez végül tavaly kezdték meg, a gyártási költségek azonban az eredetileg tervezett 100 helyett elérték a 200 dollárt. Az OLPC ugyanakkor nemrég képeket közölt az utód XO-2-ről, amely érintőképernyőjével együtt is állítólag mindössze 75 dollárba fog kerülni. Az első generációs XO-t sokan lebecsülték gyengének titulált hardvere és az OLPC kezdeményezés nehézkessége miatt, az azonban elvitathatatlan tény, hogy neki köszönhető az azóta rendkívül népszerűvé vált mini-laptop kategória megszületése.
Milkovits Gábor