Jogászok és civil jogvédők hada kifogásolta a Google gyakorlatát, miszerint évekig megtartották a felhasználók adatait. A vállalat most a korábbi időablak-csökkentés után újra felezte, 9 hónapra csökkentette ezt az időszakot.
Régi bölcsesség, hogy az információ hatalom, de legalábbis pénz. A keresőóriás éppen ezért először évekig megőrizte felhasználói keresési tevékenységéről őrzött adatait. Ezek egyszerre igen veszélyes és igen értékes információk. Jól jellemzi ezt a nyomozó hivatalok érdeklődése mellett a leginkább az MTV-ről ismert Viacommal folyó per is, ahol a Google tulajdonába került YouTube felhasználók adatait szeretnék kikérni. Az ehhez analóg helyzet a keresések terén szinte mindig ugyanazzal a lehetőséggel csábít, az adatok birtokában az eddigieknél jóval kevésbé tömeges, rendkívül olcsó és sokkal hatékonyabb reklámkampányok ígéretével.
Képzeljük csak el, hogy valaki beírja egy termékcsalád nevét, jellemzőit a keresőbe, és máris pontosan célzott termékértékesítési kampánnyal kereshető meg. Az ügyből érthető módon hosszú évek óta húzódó vita lett, és a többéves adatmegőrzési ablakot a Google tavaly önként 24-ről 18 hónapra csökkentette. Ez azonban még mindig másfél év, így az Európai Unió szervei korántsem voltak elégedettek. Elemzők szerint éppen az ilyen kérdésekben az USA szerveinél jóval határozottabban fellépő EU nyomására most további csökkentés történt, 9 hónapra felezték a kérdéses időszakot. Azonban ennek ellenére további kérdések merülnek fel, mivel nem világos a tárolt adatok IP-címtől függetlenítő eljárása, a korábbi néhány bites véletlenszerű adatmódosítás megnehezítette az egyéni felhasználók pontos visszakövetését, most azonban más, ennél remélhetőleg komolyabb megoldást készülnek alkalmazni.