Az augusztus elején bejelentett három új, PhysX támogatású GeForce 9 sorozatú grafikai processzorral frissíti termékkínálatát az Nvidia.
Az újdonságok a 9800 GTX+, a 9800 GT és a 9500 GT. Mindhárom támogatja a CPU-t tehermentesítő PhysX-et, a párhuzamos folyamat végrehajtás technológiáját, és futtatható rajta CUDA alkalmazás is. Az Nvidia lépéskényszerben volt, hiszen az ATI új 4850 és 4870-es kártyái alacsonyabb áron kerültek piacra, mint az Nvidia GX büszkeségei. A vásárlók akár kényszerből, akár dacból, az olcsóbb kártyákat vásárolták, azaz nem hajlandóak kétszeres árat fizetni a gyorsabb grafikus megjelenítőkért. A napokban az Nvidia be is ismerte, hogy rosszul pozícionálták a termékeiket, és a közeljövőben várható modellekkel kiköszörülik a csorbát. Másrészről el kellett terelni a figyelmet a botrányokról: a bírósági eljárásokról Amerikában és Európában, valamint a hibás G84esekről és G86-osokról. Az Nvidia az új GPU-k szükségességét azzal magyarázza, hogy a PC-alkalmazások vizuálisabbá váltak. Megnövekedett az igény a nagyobb grafikus teljesítményre, például a fotószerkesztés terén vagy az új operációs rendszer, a Windows Vista futtatásával. Az alapvető, nem grafikai alkalmazásokat a gyorsabb GPU-n is futtathatjuk, erre példa az augusztusban megjelenő Badaboom (Element Technologies), egy nagyfelbontású videó lejátszó és dekódoló alkalmazás. Egy másik példa a Folding@Home, amihez egyre többen és többen csatlakoznak világszerte - jelenleg 2,6 millióan -, hogy részt vegyenek az Alzheimer vagy a Perkinson kór elleni gyógymódok kutatásában.
Augusztus végén San Joséban tartotta első nagyszabású konferenciáját az NVIDIA, hogy bemutassa: az életünkbe hogyan épül be a vizualitás. Kutatási programokat, fejlesztő eszközöket és lehetséges fejlesztési területeket ismertettek, ahol természetesen az Nvidia GPU-k, a PhysX és a CUDA technológia lehet segítségünkre. A három nap alatt láthattunk autókba építhető 3D-s fedélzeti navigációs megoldást, és az Age Of Empires játékon keresztül a valós háromdimenziós képet nyújtó játékkészítő-technológia felélesztését, természetesn ehhez speciális szemüveg és megfelelő LCD monitor kell majd.
Tesztelők egy érdekes kísérletet végztek el, egy alaplapba egymás mellé építettek egy Radeon HD 3650 és egy GeForce 9600 GT grafikus kártyát. Arra voltak kíváncsiak, hogy a GeForce képes-e, csak a PhysX-et futtatva, gyorsítani a rendszert. A két kártya nem volt multi-GPU módba kapcsolva, azaz önállóan futott mindkettő. A monitort a Radeonra kapcsolták, a képi megjelenítést csak a Radeon végezte. Úgy tűnik, a két kártya nem csak jól megtűrte egymást, hanem a feladatok megosztásával együtt is működött. A tesztelést az Unreal Tournament III-mal (ehhez készült már el PhysX mod) végezték és az oZone 3D FluidMarkkal mérték az eredményt. Az eredmény lenyűgöző, a PhysX-es GeForce 350%-kal gyorsította fel a rendszert.