A piacon uralkodó káosz tisztázására és nem utolsósorban a sikeresen feltámasztott Walkman márkanév további erősítése érdekében a gyártó külön védjegyet ad ki a külsős fejlesztők kompatibilis eszközeihez.
A Sony Ericsson egyik legsikeresebb üzleti húzása volt, hogy a már bejáratott, ma is használt vagy éppen pihentetett védjegyeket kiterjesztette vagy újra használatba vette. Miután a Sony felvásárolta az Ericsson mobilrészlegét, a két gyártó sikereit nem tudták egybekovácsolni, az Ericsson készülékek formavilága szinte teljesen eltűnt, és a Sony kissé semmitmondó designja a belső tartalomtól függetlenül sem vezetett különösebb értékesítési sikerekhez. Ezen változtatott gyökeresen a fényképezőgépek világából ismert Cybershot és a még a 80-as években feltűnt Walkman márkanevek átértelmezése.
Az előző a Sony Ericsson fényképezésre kihegyezett, az utóbbi értelemszerűen a zenei funkciókban bővelkedő telefonokra került rá, és ez a lépés szinte azonnali eladásnövekedést produkált. A Sony időközben az MP3 lejátszók piacán is újra a Walkman névvel próbálkozik, így különösen fontos a cég számára a márkanév terjesztése. Ennek egyik módja a „Waklman számára készült” feliratú logó megjelentetése. A külsős fejlesztők, vállalatok kompatibilis termékeit ezentúl a vásárlók könnyebben felismerhetik, miközben a japán cég egy kis ingyen reklámhoz is jut a jellegzetes logó minél sűrűbb alkalmazásával.