A Research In Motion annak bizonyítékaként, hogy komolyan gondolta a megjelenést a hétköznapi fogyasztói piacon, előrukkolt Blackberry Pearl telefonjának széthajtható változatával.
Az eredeti, kompakt, szappantartó-kivitelű Pearl még 2006 szeptemberében látott napvilágot és hatalmas siker lett: a készülék révén mára a 16 millió Blackberry-előfizető 40 százaléka a hétköznapi felhasználók közül kerül ki. Korábban a RIM kizárólag e-mailezésre kifejlesztett, üzleti okostelefonokat forgalmazott, vevői és ügyfelei pedig főként cégvezetők, ügyvédek vagy éppen hírességek közül kerültek ki. A kanadai székhelyű vállalat az Észak-Amerikán kívüli terjeszkedés mellett javarészt a Pearl népszerűsége miatt tavaly és idén is jóval a mobilpiac átlaga feletti növekedést produkált. Azt most még nem lehet tudni, hogy műszaki téren miben tér el az új Pearl a régebbitől, amely egyébként 2 megapixeles vakus kamerával, teljes webböngészővel és egyszerűsített billentyűzettel van ellátva.
Az új, széthajtható Pearl forgalamazását igen egyszerűen indokolta meg Jim Balsillie, a RIM társ-vezérigazgatója: elmondta, hogy miközben az amerikaiak 70 százaléka kagylóhéj-mobilt használ, mindeddig egyetlen okostelefon sem jelent meg ebben a kivitelben. A forgalmazásról egyelőre csak annyit közöltek, hogy az ősszel indul és a készülék világszerte elérhető lesz, jelenleg ismeretlen áron.