A Sony a jelek szerint miközben folyamatosan erősíti Walkman márkanéven futó MP3 lejátszóit, a konkurencia piaci uralmát is elismeri, és nem szeretne lemaradni az üzletről, így támogatja a rivális termékeket.
A Sony nem is olyan régen élesztette újjá Walkman márkáját, és ezt a nevet kiterjesztette mobiltelefonjai egy részére és médialejátszóira is, sőt a válallat a közelmúltban külön logot adott ki a kompatibilis termékek könnyebb beazonosításához, és természetesen saját márkaneve és logoja minél többszöri megjelentetésére. A japán cég sok nagyvállalathoz hasonlóan évek óta próbálkozik az Apple egyértelműen piacvezető iPod családjának visszaszorításával. Mint versenytársai, a Sony sem képes beletörődni, hogy képtelen megtörni a rivális rendszer egyeduralmát, így sorra adta ki a többnyire meglehetősen sikertelen modelleket, volt technicista, gyermekded, kézreálló, vagy éppen formabontó változat. A Walkman név viszonylag új esemény ebben a harcban, és azóta sikeresebb is a cég az értékesítések terén, ezért is lepett meg sokakat, hogy a Sony most kiadott egy olyan ébresztőórát, mely a rivális formátumot támogatja. Ez olyan, mintha két szembenálló autógyártó egymás számára gyártana alkatrészeket. Az üzlet azonban nagy úr, és a távoli győzelemig a Sony sem szeretne lemaradni az iPod kiegészítők piacáról. Ezt jól jelzi az ICF-CD3i modellszámú olcsó kis műanyag doboz, melynek normál ára valahol 20 dollár környékén lenne, ha nem tartalmazná az iPod dokkolót, így 100 dollárért kerül majd az üzletekbe.