Jelentős szakmai érdeklődés mellett, mintegy 120 résztvevővel rendezte meg ma Budapesten "FogyasztHatóság - Állami Szerepek a Fogyasztói Tudatosság Növelésében" című nemzetközi konferenciáját az NHH.
A nyolc előadást s egy kerekasztal-beszélgetést magában foglaló esemény megnyitójában Pataki Dániel NHH-elnök kiemelte, a hatóságnak fontos szerepe van a fogyasztói tudatosság emelésében, az NHH és a hírközlési fogyasztói jogok képviselője a jövőben még nagyobb figyelmet fordít a hírközlési fogyasztói tudatosság növelésére. Az ezzel kapcsolatos kihívásokat, hatósági stratégiát és fő célkitűzéseket Rozgonyi Krisztina, az NHH Tanácsának alelnöke ismertette. Három fő céljukról beszélt: a tudatos fogyasztóvá válás támogatásáról (megismerés és tájékoztatás/oktatás); az átlátható piaci viszonyok teremtéséről (elősegíteni a szolgáltatások összehasonlíthatóságát, szolgáltatások és szolgáltatók értékelése); illetve a hátrányos vagy kiszolgáltatott helyzetbe került fogyasztók panaszainak kezelésérő (egységes panaszkezelés, fogyasztói kiszolgálás kialakítása, határozottabb hatósági fellépés a helytelen piaci gyakorlatok ellen). Rozgonyi külön is kiemelte a következő hatósági teendők fontosságát: érthetővé kell tenni a fogyasztók számára fontos szakmai információkat, ajánlásokat, javaslatokat; erősíteni kell a fogyasztók önállóságát és öngondoskodását; minden lehetséges eszközzel növelni kell a felhasználók tájékozottságát; egyszerű kapcsolat-felvételi lehetőséget kell teremteni fogyasztó-szolgáltató, fogyasztó-hatóság között; elő kell segíteni a felhasználók szabad és könnyű szolgáltató-, illetve szolgáltatásváltását.