A Hitachi bejelentette, hogy a jövőben a plazmatévékbe való képernyők speciális üvegpaneleit a Matsushita (Panasonic)-tól fogja beszerezni, míg önmaga leáll ezek gyártásával.
A világ negyedik legjelentősebb plazmatévé-gyártója három éve veszteséggel küzd a síkképernyős ágazatban, ráadásul a jövő még élesebb árversenyt ígér a Sony, a Sharp és a Samsung részéről. Egyes elemzők szerint a Hitachi a kedvezőtlen körülmények miatt eredetileg akár a teljes televíziós üzletágból, de minimum a plazmatévé-piacról szeretett volna kivonulni, végül azonban ehhez, legalábbis egyelőre, nem volt mersze. A mostani lépés meghagyja a cég saját üzemében a képernyőpanelekhez tartozó áramkörök gyártását és a végső összeszerelést, ugyanakkor az üvegpanelek előállításának beszüntetésével járó átszervezés költségei elérhetik a 40 milliárd jent (kb. 64 milliárd Ft). Elemzők megalapozottnak, bár némileg megkésettnek tartják a döntést, amely hosszabb távon mindenképpen magtakarítást hozhat majd a vállalatnak.
A Hitachi és a Matsushita együttműködése nem teljesen új keletű: a vállalat, amely október 1-jétől véglegesen Panasonic-ra változtatja a nevét, az idén megvette a Hitachi-csoporthoz tartozó IPS Alpha Technology céget, az LCD területen pedig még régebbre nyúlik vissza a kooperáció. A síkképernyős piac konszolidációja úgy látszik, megállíthatatlan: márciusban például a Pioneer hagyta el a plazmatévé-piacot, emellett pedig szinte az összes szereplő valakivel közösen gyárt paneleket és más alkatrészeket a készülékekhez.