Több iparági résztvevő és négy nagy lemezkiadó összefogásával zenével előre feltöltött microSD kártyák árusítását kezdik meg amerikai áruházláncokban azzal a céllal, hogy a memóriakártyát tegyék meg a kor CD-jének.
Az elképzelés megvalósítása ugyan csak most kezdődik, de korántsem kósza ötletről van szó. A résztvevők igazi nagyágyúk a maguk területén, a kártyák gyártását a SanDisk vállalja, a terjesztést az egyik legnagyobb amerikai kiskereskedelmi lánc, a Best Buy Co., a zenei tartalom szolgáltatását pedig a Vivendi SA Universal Music Group, a Sony BMG Music Entertainment, a Warner Music Group Corp. és az EMI Group PLC vállalja. Az elképzés könnyen belátható módon kedvez az eddig is leginkább a fizikai hanghordozókban bízó lemezkiadóknak, jóllehet a miniatűr kártyákon elveszik a CD borító varázsa. A CD-k, talán részben ezért is, ha egyre csökkenő volumenben, de még mindig tartják magukat, 2007-ben 449 milliót adtak el belőlük, míg zeneletöltés során mindössze 50 millió albumot. A CD-k csak tavaly bekövetkezett 19 százalékos forgalomcsökkenésével azonban kellett valamit kezdeni, és ennek egyik módja lehet a slotMusic néven emlegetett új formátum. Hogy a kártyák mégsem csak a CD-k kisebb megfelelői, azt jól jelzi, hogy csak a CD-nél jóval gyengébb MP3 formátumban terveznek ilyen megjelenést, viszont a tartalom nem lesz ellátva másolásvédő kóddal. A kártyák esetleges ilyen jellegű tömeges felhasználásának lehetőségét jól jelzi, hogy a legnevesebb audiógyártók, mint például a Cambridge Audio már olyan készülékeket gyártanak, melyek az iPodok dokkolása ás a választható beépített CD-lejátszó mellett már nem csak digitális rádióadás vételére alkalmas egységet, de kártyaolvasót is tartalmaznak.