A magyar piacon már tavaly és az idén is több hordozható számítógépet adnak el, mint asztali PC-t: az idén az előrejelzések szerint 300-350 ezer notebookot értékesítenek.
Gottlieb István, a számítógépeket gyártó kínai Lenovo magyarországi cégének vezérigazgatója csütörtökön Budapesten sajtótájékoztatón elmondta: a Lenovo nem az olcsó gépek kategóriájában versenyez. Mivel a vállalat főleg az üzleti szegmensre koncentrál, itt szeretne további fejlődést elérni. A Lenovo célja az, hogy magyar piacon is betörjön a kis- és közepes cégek szegmensébe.
Piaci adatok szerint a Lenovo magyarországi piaci részesedése 8 százalék körüli, s az idén mintegy 30 ezer hordozható gépet értékesít. Ezzel a piacon a negyedik-ötödik helyet foglalja el.
Gottlieb István elmondta: a Lenovo világszinten az elmúlt negyedévben 4,2 milliárd dollár bevételt ért el, ami 10 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. Az eladott gépek darabszáma 14,6 százalékkal nőtt, ami mutatja azt is, hogy folyamatosan csökken a számítógépek ára világszinten és a magyar piacon is.
A Lenovo az elmúlt negyedévben 33 százalékkal több hordozható gépet adott el, míg az asztali gépek (desktop) szegmensében csak 3 százalékos növekedést ért el az egy évvel korábbihoz képest. Ez is mutatja, hogy a piacon egyre nagyobb az igény a notebookok iránt.
A Lenovo leányvállalati adatokat nem tesz közzé.