A Google korábbi ígéretéhez híven megkezdte a fizetett találatok tesztelését képkeresőjén is, ami nyilván igen komoly pénzeket hozhat a jövőben a társaság konyhájára.
A cég keresőprogramjából úgy jut a legtöbb bevételhez, hogy a normál keresési eredmények mellett olyan kapcsolódó találatokat is kiad, amelyekért más cégek reklámpénzeket fizetnek. A Google igyekszik hangsúlyozni, hogy ezek a fizetett találatok kifejezetten gazdagítják a felhasználói élményt, de legalábbis megpróbálja úgy prezentálni őket, hogy a lehető legkevésbé legyenek zavaróak. Az, hogy maguk a felhasználók hogyan látják mindezt, elvben mérhető, hiszen ha a többségnek tetszenek a fizetett találatok, akkor nőni fog a képkeresések száma a Google-on.
A Google-nak igen fontos eleme a képkereső, ami bevezetése után nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a portál még jobban elhúzzon vetélytársaitól. A társaság azóta különféle újabb kiegészítőkkel, például videókeresővel, elektronikus könyvkeresővel, vagy éppen beszéd-írás fordítóprogrammal is kirukkolt, persze ezek egy része még csak kísérleti fázisban van.