Az NPD piackutató adatai szerint az Apple iPhone 3G a második legnépszerűbb mobiltelefon az Egyesült Államokban, csupán az egészen más kategóriába tartozó Motorola RAZR V3-ból adtak el nála többet a nyári hónapokban.
Az Apple számára nyilván az a leglényegesebb, hogy sikerült megelőzni a rivális Blackberry és Palm készülékeket és ezzel az iPhone 3G néhány alig hónap alatt megszerezte az amerikai okostelefon-piac 17 százalékát. Az érintőképernyős kezelőfelülettel ellátott Apple mobilt vásárlóknak mintegy 30 százaléka más mobilszolgáltatóktól pártolt át az exkluzív partner AT&T-hez, ami szintén jól jelzi, mekkora az iPhone vonzereje. Tekintve, hogy manapság hányféle mobiltelefont lehet hasonló, vagy éppen kedvezőbb előfizetéssel akár ingyen is hazavinni, az iPhone 3G teljesítménye mindenképpen szép siker.
A napokban több elemző cég is arra a következtetésre jutott, hogy az Apple jóval túlszárnyalja majd a 2008-ra kitűzött tízmillió darabos eladási célt az iPhone tekintetében. Ugyanakkor az amerikai jó szereplés tulajdonképpen borítékolható volt, így a nagy kérdés az, hogy a jóval nehezebb európai és távol-keleti piacokon hogyan szerepel a készülék, erről azonban egyelőre nem állnak rendelkezésre adatok vagy átfogó elemzések.