A közepes méretű, az Index, az origo és a Sanoma online csoportja mellett nagy céggé válni képes szolgáltatókat hiányolta az Internet Hungary egyik keddi kerekasztal-beszélgetésének több résztvevője is.
Magyar sajátosság, hogy szakadék tátong a kis és a nagy társaságok között - mondta a Blogter.hu portált elindító Miskolczy Csaba, az Egyesült Államok példáját állítva ezzel szemben. Szavai szerint a kicsik egyetlen esélye, ha külföldi terjeszkedésbe kezdenek vagy önmaguk szerveződnek portfolióba.
A magyar médiapiacot - a rádiók kivételével - 85 százalékban portfoliók alkotják - mondta Fischer András, az Origo Zrt. vezérigazgatója, aki szerint "a piac fejlődésének ez egy természetes vonala".
Kardos Gábor, az Index.hu Zrt. ügyvezetője arra hívta fel a figyelmet: az online piaci megjelenéshez minimális összegre van szükség, az egyes esetekben a cég lehetőségein túlmutató "irdatlan befektetést" a versenyben maradás, az előnyszerzés igényli.
Gerentsér Imre, a Sanoma újmédia divíziójának igazgatója arról beszélt: a befektetők számára nem a kicsi, hanem a közepes cégek az igazán érdekesek; mint hangoztatta, a kicsiket nem megeszik, hanem megveszik a nagyobb cégek, hiszen ezek az új beszerzések is hozzájárulnak a portfolió fejlődéséhez.