Még az idén megalakul Magyarországon is az online hirdetési szakmában érdekelteket tömörítő Interaktív Hirdetési Iroda (IAB) helyi szervezete - hangzott el az Internet Hungary egyik szerdai kerekasztal-beszélgetésén Tihanyban.
Az először 1996-ban, az Egyesült Államokban létrejött IAB ma már több mint három tucat országban, köztük - öt idei alapítás után - 18 európai államban van jelen, és ötezer vállalat a tagja - mondta Alain Heureux európai elnök, aki azt hangoztatta: a tagdíjként befizetett pénzek egészét a piac fejlesztésére fordítják majd.
Mint mondta, a szervezet nemzetközi hálózata segíthet a külföldi tapasztalatok és oktatási anyagok átvételében éppúgy, mint például a közönségmérés területén szerzett tapasztalatok átadásával abban, hogy emeljék az online hirdetések ma nyolc százalékos arányát.
Kiemelte: ma a világon másfél milliárd ember internetezik rendszeresen, e csoport tagjai a többieknél sokkal szkeptikusabbnak, kritikusabbnak és kevésbé naivaknak számítanak, mint a többi felhasználó.
Ugyanakkor, tette hozzá, a világháló felhasználóvezérelt eszköz, amelyen már megvannak a személyre szabhatóság eszközei.