A ComScore amerikai piackutató legfrissebb felmérésében a YouTube videókereső funkcióját is a normál keresőkkel együtt vizsgálta és arra jutott, hogy a Google tulajdonában lévő videómegosztó portál a második legnépszerűbb internetes kereső.
A ComScore szerint a YouTube-on több keresést hajtanak végre rendszeresen, mint a hagyományos keresőprogramok közül a második helyen végzett Yahoo-n, legalábbis Amerikában. A Google keresője és a YouTube videómegosztó együttesen a Yahoo-nál mintegy négyszer, a Microsoft MSN Searchnél pedig tízszer nagyobb keresési forgalmat produkált. A piackutató adatai augusztus hónapra és csak az Egyesült Államokra vonatkoznak; ezek alapján a Google külön 7,6 milliárd, a YouTube 2,6 milliárd, a Yahoo pedig „csupán” 2,4 milliárd keresést vonzott az utolsó nyári hónapban, míg az MSN és társoldalai összesen 1 milliárdot.
A fentiek alapján nem véletlen, hogy a Google fantáziát látott a videómeosztó portálban és megvásárolta. A vétel előnyeinek kamatoztatása ugyanakkor a vártnál nehezebb feladat; a Google kísérleti jelleggel ugyan beindította bizonyos típusú reklámok – például videók közben elhelyezett feliratok – elhelyezését az oldalon, drasztikus módszerekhez azonban nem nyúlhat, nehogy elriassza a felhasználókat.