A zeneletöltések forgalmazásával foglalkozó hét legnagyobb brit online áruház közösen vezette be az új mp3-logó képet, mely egyben próbál tisztább helyzetet teremteni a formátummal kapcsolatban.
Az Entertainment Retailers Association (ERA) javasolt egy új egységes mp3 jelölést, mely egyben azt is jelezné, hogy szabad formátumról van szó, mely használható bármilyen médialejátszón, számítógépen. A logó bevezetése egyben egy kampány része is. A felmérések szerint ugyanis a fiatalok jó része nincs pontosan tisztában a formátummal, márpedig annak forgalma egyre nő. A legfrissebb, idén októberi értékesítési adatok szerint az egyes számok letöltése 41 százalékkal, a teljes lemezek letöltése pedig 69 százalékkal ugrott meg a tavaly ilyenkori számokhoz képest. A felhasználók egy része ennek ellenére nem látja tisztán az mp3 lehetőségeit és korlátait, például hogy több változata van felbontás szerint, ezek hogy aránylanak a fájlok méretéhez, mennyire szabadon megoszthatók, és mik minőségi korlátaik a zene dinamikáját illetően. A szabad forgalom és a megoszthatóság egyik hátulütője volt az egységes arculat hiánya. A helyzet tisztázására és forgalom további fellendítése érdekében a HMV, a Woolworths, a 7digital, a Digitalstores, a Tescodigital, a Tunetribe, és a Play.com most egyszerre vezeti be a 100 százalékos kompatibilitást is feltüntető új logóképet, mely várhatóan a közeljövőben más online boltok oldalain is feltűnik majd.