A vállalati kommunikációs rendszerek vezető szállítójaként ismert Avaya stratégiájának a változásairól, termékcsoportjainak átalakulásáról és a vállalat hosszú távú céljairól beszélt ma Budapesten - a szaksajtó képviselői előtt - Michael Bayer, a vállalat EMEA régiós elnöke. Az új stratégia fókuszában a partnerközpontúság áll.
Néhány fontosabb stratégiai változás:
- nincs a továbbiakban direkt/indirekt ügyfél, minden Avaya-felhasználót Avaya-ügyfélként kezelnek,
- a termékfejlesztési részleg nem csak a termékekért felelős, hanem azok versenyképes eladhatóságukért is,
- a cég saját kereskedőit nem a sales-in (amikor az Avaya az eladó/kiszámlázó), hanem sales-out (eladás a partner részéről) alapján fogja mérni és kompenzálni;
- világszinten egységes partneri programot dolgoznak ki és vezetnek be, így megszűnik a múltban gyakorta előforduló helyzet, hogy a globális és regionális Avaya-partnereket országonként különbözően kezelték,
- kiemelt befektetésekről (pl. programok, eszközök, web portálok stb.) döntöttek, annak érdekében, hogy a globális partneri csatornát és az azt kiszolgáló infrastruktúrát fejlesszék.
A hosszabb távú (4-5 év) célok között a következőket sorolta fel Bayer:
- az iparág legnagyobb éves árbevétel-növekedését és profitnövekedését mutató vállalatává kell az Avayának válnia;
- az üzleti kommunikációban vezető globális vállalattá válni;
- a kkv-piacon az egységes kommunikáció (Unified Communications), valamint a kontaktcenterek terén globálisan első vagy közel első helyen álló vállalattá válni.
További fontos célokat is megjelölt a régiónkért felelős Avaya-elnök. Ezek a következők: az ügyfél-elégedettség további növekedése, kiemelkedő üzemeltetési gyakorlat, a belső Avaya rendszerek tökéletesítése, a különböző szempontok szerinti versenyben a "legjobb munkahellyé" válni.