Az USA mobiltelefon-piacán hagyományosan első számú szereplőnek tekintett Motorola a legfrissebb értékesítési mutatók szerint visszaszorult a második helyre, most első alkalommal a vezetést a dél-korai Samsung vette át.
A mobiltelefon-készülékek megjelenésének hajnalán a Motorola volt a szinte egyetlen, és a piacot uraló, teljes kínálati skálát lefedő vállalat az Egyesült Államokban. Ezt hírnevet természetesen a riválisok megjelenése jelentősen megtépázta, de a RAZR sorozat sikere újra az első helyre repítette vissza a vállalatot. Mint ma már tudjuk, ez nem jelentett azonban ugyanilyen mértékű pénzügyi sikereket, a cég eddig munkaerejének 13 százalékát tervezi leépíteni. Ettől függetlenül a RAZR valóban igazi újdonság volt, mind megjelenésében, mind felépítésében, és ma már tudjuk, hogy kiadásával új felhasználói elvárások születtek egy készülék vastagságát illetően. A RAZR ennek megfelelően meglepően sokáig sikeres volt kisebb változtatásokkal, és tulajdonképpen ma is népszerű a készülékcsalád, ám a jelek szerint ez már nem elég az piacelsőség megtartásához.
A Samsung, mely minden szegmensben fejlesztésekbe kezdett, az elmúlt egy évben 6,2 százalékkal 22,4 százalékra növelte piacrészét. A Motorola ugyanebben az időszakban erős, 11,6 százalékos csökkenéssel visszacsúszott 21,1 százalékra. Így a világ legnagyobb bevételt termelő konglomerátumának, a Samsungnak telefonrészlege átvette az uralmat, és az is érdekes adat, hogy a globálisan legnagyobb mobiltelefon gyártó, a Nokia csupán 8,4 százalékkal képviselteti magát az amerikai piacon, ahol a finn cég nehezebben veti meg a lábát, mint világ többi részén.