A legújabb statisztikák szerint az idei harmadik negyedévben az Apple iPhone 3G-ből fogyott a legtöbb példány az Egyesült Államokban, megelőzve a jó néhány éves modellnek számító Motorola Razr V3-at.
A hír tulajdonképpen nem számít túl nagy meglepetésnek, tekintettel arra, hogy az újabb iPhone már a nyári hónapokban is a második helyen állt az amerikai eladási listán. Az amerikai mobilpiac ráadásul az eladási darabszámot illetően összességében 15 százalékot zsugorodott az elmúlt évben, ami szintén az új, népszerű, érintőképernyős okostelefonnak kedvezett. A mindeddig vezető Motorola Razr V3 pedig már nem kevesebb ideje, mint 2005 óta van jelen a piacon, így trónfosztása rövid időn belül várható volt, az utóbbi időben amúgy is csak olcsósága és a márka amerikai népszerűsége miatt tartotta pozícióit.
Érdekes lehet még, hogy milyen készülékek végeztek a bronzérmes, vagy azt közvetlenül követő helyeken a tengerentúlon. Nos, a harmadik a nagyközönségnek szánt RIM BlackBerry Curve lett, míg a negyedik és az ötödik helyen egyaránt az LG egy-egy divatos modellje, a Rumor és az enV2 végeztek. Az amerikai statisztika persze nem sokat árul el a teljesen eltérő európai piaccal kapcsolatban, ahol a Motorolának például már jó ideje jóval gyengébbek a pozíciói, a Blackberry még éppen csak megvetette a lábát, az iPhone 3G-vel kapcsolatban pedig még nem állnak rendelkezésre olyan statisztikák, amelyekből hosszú távú következtetéseket lehetne levonni.