Hódít az internetes vásárlás a Távol-Keleten

Milkovits Gábor, 2008. november 20. 22:03

A Visa hitelkártyacég legfrissebb felmérése szerint a távol-keleti és csendes-óceáni régióban megkérdezett internetfelhasználók többsége szívesebben vásárol online, mint a valódi üzletekben.

Az elektronikus kereskedelmet nyomon követő kutatás során több mint 3000 embert kérdeztek meg 6 országban; Ausztráliában, Hongkongban, Szingapúrban, Japánban, Dél-Koreában és Indiában. A válaszadók 80 százaléka vásárolt már valamit a világhálón, fejenként átlagosan 3000 dollárnak megfelelő összeget elköltve az elmúlt 12 hónapban. A többség elsősorban a kedvező árak és a kényelem miatt választja ezt a megoldást; közel 90 százalék úgy nyilatkozott, hogy az internetes vásárlás révén megtalálhatják az adott terméket a lehető legolcsóbb áron, emellett pedig bármikor könnyedén lebonyolíthatják a vételt.

2008-ban a világ népességének közel a negyede, mintegy 1,4 milliárd ember használja rendszeresen a világhálót. A távol-keleti térségben egy átlagos felhasználó havi 20,2 órát tölt az interneten. A legtöbben, 99 százalék a japánok közül vásárolt online az elmúlt egy évben, míg a második dél-koreaiak között ez az arány 93 százalék. A legtöbbet, fejenként 4160 dollárt az ausztrálok költötték el a világhálón a 12 hónap alatt. Az internetes vásárlás sokakat csábít arra, hogy külföldről rendeljenek árukat; a megkérdezett hongkongiaknak például a háromnegyede tett így a szóban forgó időszakban.